Budoucnost je v gelu
Důležité milníky pro rozvoj trhu s udržitelnými pracími prostředky
Praní pomocí jednoho z nejnovější tekutých inovačních produktů značky Persil je nejen bezkonkurenční zážitek co do vyšší čistoty a svěžesti, ale znamená také důležitý krok k udržitelnější spotřebě. Nedílnou součástí globální marketingové strategie Persilu je transformovat trh s pracími prostředky směrem k segmentu gelů. „Do roku 2020 bude mít segment gelů včetně tekutých, předdávkovaných kapslí podíl 55 % z celkového celosvětového trhu s pracími prostředky,” říká Georg Baratta-Dragono, Henkel hlavní firemní viceprezident pro pran Tato proměna trhu s pracími prostředky se však neuskuteční sama od sebe. Vyžaduje specifické strategie značek a přiměřené investice. Proto Persil přišel s programem „Budoucnost patří gelu“. Na rozvíjejících se trzích se například účinnost produktu Persil gel nedávno posílila a produkt byl opětovně uveden na trh za pomoci jedinečné inovační receptury, která obsahuje tepelně stabilní enzymový koktejl. Na rozdíl od běžných enzymů, si tento enzym nové generace „odstraňovačů skvrn na přírodní bázi“ udržuje svou účinnost odstranění skvrn v horkých podnebích, kde mohou denní teploty snadno dosáhnout 40 °C. Abychom spotřebitele poučili o konkrétních výhodách praní s gely ve srovnání s prášky, vysílá Persil vzdělávací TV spoty na mnoha trzích. Dalším klíčovým prvkem programu Persil „Budoucnost patří gelu“ je aktivně spolupracovat se strategickými obchodními partnery v rámci konceptů nákupního marketingu a řízení kategorií, abychom spotřebitele v prodejně úspěšně směřovali k variantám udržitelných tekutých přípravků.
Proč je praní pomocí tekutých pracích prostředků lepší pro životní prostřední než praní v prášku? Existuje několik aspektů vedle hodnotového řetězce, jež přispívají k tvrzení, že tekuté verze Persil jsou „ekologičtější“ variantou než prášky:
- Suroviny: Tekuté produkty Persil obsahují vyšší podíl surovin na bázi obnovitelných zdrojů.
- Výroba: Výrobní postup tekutých produktů vyžaduje o 80 % méně energie než výroba prášků.
- Investice: Persil investuje více než úměrně do modernizace a účinnosti svých závodů na tekuté produkty.
- Logistika: Dávka tekutého prostředku Persil na použití je až o 66 % nižší ve srovnání s prášky, což vede k významným úsporám energie a CO2 v logistice.
A co chování spotřebitelů ve fázi používání?
80 % celkové uhlíkové stopy pracího prostředku je vyvoláno během fáze používání, zatímco získávání surovin, výroba, logistika a likvidace dohromady způsobují jen 20 % celkové uhlíkové stopy. Vzhledem k tomu, že pračka je součástí fáze používání, která vyžaduje spousty energie pro ohřev vody a pro odstřeďování, je zřejmé, proč má tato fáze tak dominantní dopad. Spotřebitelé volí teplotu praní a program a tím maximálně ovlivňují celkový dopad uhlíkové stopy daného pracího prostředku. Proto je klíčové odpovídajícím způsobem vzdělávat spotřebitele.
Abychom zvýšili povědomí a řídili chování směřující k udržitelnému praní, vytvořil Persil nové logo pro studené praní, které je od roku 2017 tištěno na obalech našich pracích prostředků. Tímto Persil každý den povzbuzuje miliony spotřebitelů, aby snižovali teplotu praní a vzali za svůj udržitelný způsob praní.
Na rozdíl od prášků se kapaliny rozpouštějí ve vodě okamžitě. Proto je připravenost spotřebitelů na snížení teploty praní vyšší, pokud perou v tekutých prostředích – díky čemuž přispívají k tomu, že tekuté prostředky Persil jsou udržitelnější variantou ve srovnání s prášky.